Historie společnosti FARMTEC a.s.

1996

Založení akciové společnosti zápis do Obchodního rejstříku v ČR 13. 2. 1996 s tímto předmětem činnosti:

  • obchodní činnost - nákup zboží za účelem jeho dalšího prodeje a prodej
  • výroba a opravy zemědělských strojů
  • projektová činnost ve výstavbě
  • provádění staveb včetně jejich změn, udržovacích prací na nich a jejich odstraňování
  • poradenská činnost v zemědělství

1997

Dochází k postupné stabilizaci společnosti na trhu a budování vlastního zázemí pro výrobu a vytváření skladů a skladových rezerv. Budování prodejní sítě v ČR a rozhodnutí o vstupu na zahraniční trhy prostřednictvím dceřiných společností.

1998

Založení FARMTEC - SLOVAKIA s.r.o. se sídlem v Gajarech na Slovensku a FARMTEC - VÝCHOD v Gomelu v Bělorusku. Účast na mezinárodních zemědělských výstavách v ČR, Polsku a na Slovensku.

1999

Získání certifikátu ISO 9000. Získání certifikátu prokazujícího shodu ve všech předmětech činnosti společnosti od DNV - Veritas s působností v Evropě a dalších zemích světa. Společnost začíná rozvíjet svojí činnost v zemích SNS, zejména pokračuje v Bělorusku a nově se snaží o získání trhů v Ruské Federaci a na Ukrajině.

2000

Nákup areálu určeného pro vývojové a logistické zázemí. Rozšíření činnosti společnosti do oblasti financování, uvedení nového finančního produktu společnosti - FARMTEC leasing ve spolupráci s OB Leasingem při financování vyráběných technologií. Rozvoj činnosti společnosti v Polsku. Spolupráce s CEI, zaměřená na předávání informací pro podniky z Běloruska. Práce na Strukturálních fondech EU, zejména na programu podpory zemědělství SAPARD.

2001

Další rozšíření výrobního a vývojového zázemí společnosti. Zapojení do programů SOP - MPo - podpora výroby. Rozhodnutí o zavedení informačního systému a datové propojení všech činností ve společnosti. Založení společnosti FARMTEC - selchoztech v Rusku. Recertifikace společnosti podle normy ISO. Rozšíření sortimentu výrobků o dojení pro ovce a kozy.

Rozvoj elektronických systémů a systému identifikace u jednotlivých výrobků. Pokračuje příprava na zahájení činnosti Strukturálních fondů EU - SAPARD. Rozšíření spolupráce s CEI o vzdělávací program pro Ukrajinu.

2002

Posilování společnosti v sortimentu výroby, kvalitě výrobků. Úprava výrobního areálu tak, aby se zlepšilo využití výrobních a skladovacích prostor k zajištění požadavků vyplývajících z růstu výroby. Implementace Informačního systému na všech úsecích společnosti a jeho spuštění (mimo řízení výroby).

Rozvoj služeb souvisejících se Strukturálními fondy EU v ČR, ale i na Slovensku. Pokračovala spolupráce s CEI ve vzdělávacích programech. Změna v orgánech společnosti. Předsedu dozorčí rady, jež působil ve funkci od založení a zemřel, vystřídal Václav Hájek.

2003

Rozšíření výrobního zázemí společnosti - dostavba výrobního areálu a vytvoření prostoru pro ekonomický úsek a úsek zahraničního obchodu. Zlepšení pracovních podmínek všech, kteří v tomto areálu pracují. Propojení celé společnosti informačním systémem a zajištění přehlednosti o všech činnostech. Certifikace dle ISO 9001:2001. Realizace projektů připravených SAPARDem a další posílení týmu lidí zajišťující financování z prostředků „Strukturálních fondů".

2004

Velmi významným krokem je spuštění programu OP RVMZ v roce 2004, kdy společnost napomáhá zemědělcům k získání dotace na investice do zemědělské prvovýroby z fondů EU. V tomto roce pokračuje další rozvoj firmy, realizuje se přístavba budovy ve výrobním areálu, do které je nyní soustředěno veškeré logistické zázemí, počínaje vlastní přípravou zakázky a expedicí konče a dále veškeré zázemí našeho ekonomického oddělení a kompletní pracoviště zahraničních služeb.

2005

Pokračuje práce na dotacích z investičního programu pro zemědělství - OP RVMZ, konkrétně na realizaci investičních akcí a tvorbě nových žádostí o dotace pro zemědělské podniky a podnikatele. Společnost zahajuje výstavbu školicího střediska ve výrobním areálu a sídle společnosti v Jistebnici - Tisové.

Dochází ke změně v osobě generálního ředitele společnosti a předsedy představenstva, současného předsedu pana Vladimíra Čítka, který v těchto funkcích působil od založení společnosti a tragicky zemřel, vystřídal Ing. Václav Škeřík. Došlo k úpravě stanov a složení orgánů společnosti.

2006

Společnost dokončuje výstavbu školicího střediska a nových administrativních prostor ve výrobním areálu a sídle společnosti v Jistebnici. Do sídla firmy na Tisové se přesouvá také OBŘ Tábor, v polovině roku také spolupracující firma Agrosoft. Do skupiny produktů, které společnost svým partnerům nabízí, přibývá další produkt - zemědělské bioplynové stanice. Do ekonomiky společnosti se výrazně promítla realizace významných zakázek v Ruské federaci. Dochází k posilování obchodních týmů na některých OBŘ. Pokračuje práce na přípravách na nové programovací období 2007 - 2013.

2007

Významnou událostí je spuštění programu EAFRD, který bude zemědělcům k dispozici až do roku 2013. Společnost napomáhá zemědělským podnikům získat dotace z tohoto programu. Dochází k prvním realizacím bioplynových stanic, dokončeny jsou také velké investiční akce v Ruské federaci. Dochází k posilování obchodních a projekčních týmů v rámci celé firmy

2008

V průběhu roku 2008 byly uváděny do provozu některé bioplynové stanice, na jaře roku 2008 jsme předali do užívání novostavbu robotizované farmy pro chov dojnic ve Slatině nad Úpou. Sortiment našich výrobků jsme rozšířili o nabídku kruhových dojíren, pracovali jsme na přípravě technologie pro ustájení nosnic. V rámci výstavy Techagro v Brně jsme zahájili provoz e-shopu.

Získali jsme mezinárodní certifikát s názvem Investors in People. Pro naše zaměstnance jsme uzavřeli penzijní připojištění a životní pojištění s příspěvkem zaměstnavatele. V průběhu roku jsme zvýšili počet zaměstnanců o dvacet. Dokončili jsme přístavbu výrobní haly a koupili bývalou bramborárnu. Byly zahájeny projekční práce na rekonstrukci domu pro nové sídlo OBŘ v Litomyšli. Pokračujeme na stabilizaci naší činnosti v zahraničí.

2009

Pokračuje rozvoj produktů zaměřených na bioenergie, zejména produktu bioplyn, v polovině roku startuje produkt fotovoltaické elektrárny. Sortiment výrobků se nadále rozšiřuje (prodejní automaty na mléko, technologie pro masný skot, mobilní tenzometrická váha apod.). Došlo k zprovoznění nového sídla pro OBŘ Litomyšl. Společnost přispívá zaměstnancům na penzijní a životní pojištění dle daných pravidel.

Farmtec a. s., zahájila přípravu na implementaci nového informačního systému SAP. Významné ocenění společnost získala na sklonku roku, kdy byla zařazena mezi 100 nejlepších českých firem za rok 2009. Toto ocenění získala za kategorii ZEMĚDĚLSTVÍ A POTRAVINÁŘSTVÍ. Generální ředitel společnosti byl nominován a následně také získal prestižní ocenění Manažer roku 2009 za odvětví SLUŽBY PRO PODNIKATELE V ZEMĚDĚLSTVÍ.

2010

Společnost investuje do výrobního zařízení nákupem CNC vypalovacího stroje osazeného vláknovým laserem pro přesné dělení plochých materiálů. Díky tomu si nyní sami vyrábíme velmi přesné a technicky propracované části jednotlivých výrobků. Další významnou investicí je pořízení a implementace nového informačního systému SAP. Proběhla volba orgánů společnosti, nově je členem představenstva Ing. Leoš Pinc.

2011

FARMTEC a.s. slaví 15 let od založení společnosti, při této příležitosti se koná den otevřených dveří v sídle společnosti.

Došlo k ukončení vývoje zootechnického programu FARMSOFT a k jeho úspěšnému uvedení na trh. Na výstavě Země živitelka byl oficiálně zemědělské veřejnosti představen nový produkt „Využití tepla“, který uceleně řeší problematiku zbytkového tepla z bioplynových stanic.